Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Sommaires » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Theory


Référence :  Vol. 73, n°1, février 2023

 

ARTICLES

  • What Is Pedagogy? Discovering the Hidden Pedagogical Dimension, Norm Friesen, Hanno Su
  • In Search of an Adequate Response to Pluralism: A Critical Analysis of Liberalism in Philosophy of Education, Emily G. Wenneborg
  • Teaching Honesty and Improving Democracy in the Post-Truth Era, Sarah Stitzlein
  • Pity and Justice in Rousseau's Emile: Developing a Concern for the Common Good, Wing Sze Leung
  • On Deciding The Aims and Content of Public Schooling, John Tillson

BOOK REVIEWS

  • Reading Plato's Dialogues to Enhance Learning and Inquiry: Exploring Socrates' Use of Protreptic for Student Engagement, Mason Marshall Routledge, 2021, Pp. 223, Róbert Jack
  • The Transformative Classroom: Philosophical Foundations and Practical Applications Douglas W. Yacek Routledge Press, 2021, Pp. 195, Dini Metro-Roland


Informations complémentaires :
  https://onlinelibrary.wiley.com/.../current


mot(s) clé(s) :  recherche en éducation, théorie de l'éducation