Mélanges CRAPEL
Référence :
n°28, 2006
Thème :
TIC et autonomie dans l’apprentissage des langues
Présentation, DEBAISIEUX, Jeanne-Marie
ICT paradoxes from the point of view of autonomy training and pluriligualism, VILLANUEVA ALFONSO Maria-Luisa
Rôle de l’enseignant formateur : l’accompagnement en question, BARBOT, Marie-José
The internet, autonomy and lexicography : a convergence ?,ROBY Warren B
Assumptions and hiddden agendas in ICT materials : How does autonomization come In ?, DUDA, Richard
Autonomy meets individualization in call,CHAPELLE Carol A.
Designing calla from a language learning autonomy perspective,RUIZ-MADRID Maria-Noelia
Autonomy and the internet in distance learning reading between the e-lines, BOULTON, Alex
Providing scaffolding and feedback in online learning environments, LUZÓN Maria José
Resource centres, ICTS and self access : implementing blended learning programmes in EFL University Tuition, DE GREGORIO-GODEO Eduardo
Call-based learninf-styles questionnaires : a first step towards enhancing and enriching language learning styles,CÁRDENAS CLAROS Monica Stella
Apprendre à savoir apprendre : l’usage des outils informatiques serait-il un incubateur de l’autonomie ?,MONTUORI Christine
La « non-dépendance » de l’apprenant dans un enseignement-apprentissage guidé en contexte multimedia,LOISEAU Yves, ROCH-VEIRAS Sophie
Algunas reflexiones sobre la particpación de los alumnos en la adaptación de materiales para el apprendizaje autónomo en IPA, ARGÜELLES-ALVAREZ Irina
El fomento de la autonomia en la praticica de la comunicacion oral,OSTER Ulrike
Journey metaphors in foreign language teaching-learning : ways of traveling / learning in multimedia environments,CABALLERO Rosario
De l’utopie de Babel à la réalité des environnements informatisés : autonomie et intercompréhension,GERBAULT Jeannine
Informations complémentaires :
http://revues.univ-nancy2.fr/.../