Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Liste des revues » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Curriculum inquiry


Référence :  Vol. 35, n° 1, mars 2005

Thème :  Articles variés

 
  • The struggle to educate, Tammy Turner-Vorbeck
  • Complicating discontinuity: what about poverty?, Mary Hermes
  • Standardizing knowledge in a multicultural society, Christine Sleeter; Jamy Stillman
  • National ethos, multicultural education, and the new history textbooks in israel, Majid Al-Haj
  • Generational ideas in curriculum: a historical triangulation, Peter S. Hlebowitsh
  • Reconsidering schwab's “practicals”: a response to peter hlebowitsh's “generational ideas in curriculum: a historical triangulation”, Ian Westbury
  • Does hlebowitsh improve on curriculum history? Reading a rereading for its political purpose and implications, Handel Kashope Wright
  • More on “generational ideas”, Peter S. Hlebowitsh

    Informations complémentaires :
      http://www.ingentaconnect.com/.../00000001