Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Liste des revues » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Studies in Mathematics


Référence :  Vol. 78, n°3, décembre 2011

 
  • Teaching absolute value inequalities to mature students, Anna Sierpinska, Georgeana Bobos and Andreea Pruncut
  • Student connections among counting problems: an exploration using actor-oriented transfer, Elise Lockwood
  • Students build mathematic
  • al theory: semantic warrants in argumentation, Janet G. Walter and Tara Barros
  • Correspondance entre élèves : conditions d’une activité mathématique « créative » et problématisée à la fin du lycée, Magali Hersant
  • Grounded blends and mathematical gesture spaces: developing mathematical understandings via gestures, Caroline Yoon, Michael O. J. Thomas and Tommy Dreyfus
  • Rethinking critical mathematics: a comparative analysis of critical, reform, and traditional geometry instructional texts, Andrew Brantlinge


Informations complémentaires :
  http://www.springerlink.com/.../