Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Liste des revues » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Harvard Educational Review (HER)


Référence :  Vol. 80, n°1, printemps 2010

Thème :  Black Women on Education: Complicating Identity and Negotiating Kinship

 
  • Passin’ for Black: Race, Identity, and Bone Memory in Postracial America, Signithia Fordham
  • From Candy Girls to Cyber Sista-Cipher: Narrating Black Females’ Color-Consciousness and Counterstories in and out of School, Carmen Kynard
  • Postrace: Every Good-bye Ain’t Gone, Iris Carter Ford
  • Experiences of Young Black Women: A Conversation with Victoria James, Imani Marrero, and Darleen Underwood, Chantal Francois
  • Teaching That Breaks Your Heart: Reflections on the Soul Wounds of a First-Year Latina Teacher, Juan F. Carrillo
  • Toward a Sexual Ethics Curriculum: Bringing Philosophy and Society to Bear on Individual Development, Sharon Lamb


  • Informations complémentaires :
      http://www.hepg.org/.../155