Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Liste des revues » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Reading research quarterly


Référence :  Vol. 35, n° 2, avril/mai/Juin 2004

Thème :  Articles variés

 
  • Dialogue online: Prospective teachers' discourse strategies in computer-mediated discussions, Suzanne E. Wade, Janice R. Fauske
  • Modeling the effects of intrinsic motivation, extrinsic motivation, amount of reading, and past reading achievement on text comprehension,b etween U.S. and Chinese students, Judy Huei-yu Wang, John T. Guthrie
  • Closing the gap: Addressing the vocabulary needs of English-language learners in bilingual and mainstream classrooms, María S. Carlo, Diane August, Barry McLaughlin, Catherine E. Snow, Cheryl Dressler, David N. Lippman, Teresa J. Lively, Claire E. White
  • Theory and Research Into Practice : developmental-spelling research, a systematic imperative, Marcia Invernizzi, Latisha Hayes
  • International reports on literacy research : Israel, United Kingdom, German-speaking regions, European and North American French-speaking regions, A. Jonathan Eakle and Andrew M. Garber(aller directement aux rapports)

    Informations complémentaires :
      http://www.reading.org/.../rrq_current.html