Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Liste des revues » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Studies in Mathematics


Référence :  Vol. 75, n°2, novembre 2010

 
  • Metaphors in mathematics classrooms: analyzing the dynamic process of teaching and learning of graph functions, Vicenç Font, Janete Bolite, Jorge Acevedo
  • Comparing theoretical perspectives in describing mathematics departments: complexity and activity, Kim Beswick, Anne Watson, Els De Geest
  • Instructional responsibility in mathematics education: modelling classroom teaching using Swedish data, Åse Hansson
  • Types of reasoning in 3D geometry thinking and their relation with spatial ability, Marios Pittalis, Constantinos Christou
  • The teacher and the tool: instrumental orchestrations in the technology-rich mathematics classroom, Paul Drijvers, Michiel Doorman, Peter Boon, Helen Reed, Koeno Gravemeijer


Informations complémentaires :
  http://www.springerlink.com/.../


mot(s) clé(s) :  sciences