Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Liste des revues » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Studies in Mathematics


Référence :  Vol. 75, n°1, septembre 2010

 
  • Teachers’ concerns and efficacy beliefs about implementing a mathematics curriculum reform: integrating two lines of inquiry, Charalambos Charalambous, George Philippou
  • Lexical bundle analysis in mathematics classroom discourse: the significance of stance, Beth Herbel-Eisenmann, David Wagner, Viviana Cortes
  • Appraising lexical bundles in mathematics classroom discourse: obligation and choice, Beth Herbel-Eisenmann, David Wagner
  • Partially correct constructs illuminate students’ inconsistent answers, Gila Ron, Tommy Dreyfus, Rina Hershkowitz
  • The relation between types of assessment tasks and the mathematical reasoning students use, Jesper Boesen, Johan Lithner, Torulf Palm
  • The role of intuition in the solving of optimization problems, Uldarico Malaspina, Vicenç Font


Informations complémentaires :
  http://www.springerlink.com/.../


mot(s) clé(s) :  sciences