Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Liste des revues » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Cambridge Journal of Education


Référence :  Vol.39, n°3, septembre 2009

Thème :  Teaching English, Language and Literacy

 
  • Teaching English, language and literacy, Dominic Wyse
  • Teaching argument writing to 7- to 14-year-olds: an international review of the evidence of successful practice, Richard Andrews, Carole Torgerson, Graham Low, Nick McGuinn
  • Composition across secondary and post-secondary contexts: cognitive, textual and social dimensions, Sarah Beck
  • The links between handwriting and composing for Y6 children, Jane Medwell, Steve Strand, David Wray
  • International comparisons of reading literacy: what can they tell us?, Gerry Shiel, Eemer Eivers
  • Children's perceptions of reading and the use of reading scheme texts, Rachael Levy
  • Beyond Shrek: fairy tale magic in the multicultural classroom, Janet Sturgess, Terry Locke


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=t713410698


mot(s) clé(s) :  humanités, littératie, compétences et pratiques langagières, pratiques pédagogiques, recherche en éducation