Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Liste des revues » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Journal of Education Policy (JEP)


Référence :  Vol. 24, n°1, janvier 2009

 
  • 'They do not relate to Black people like us': Black teachers as role models for Black pupils, Uvanney Maylor
  • Governing by numbers: the PISA 'effect' in Europe, Sotiria Grek
  • Failing to get men into primary teaching: a feminist critique, Christine Skelton
  • The dearth of managerialism in implementation of national examinations policy, Jo-Anne Baird, Liz Lee-Kelley
  • Privatising education, privatising education policy, privatising educational research: network governance and the 'competition state', Stephen Ball
  • What are Academies the answer to?, Stephen Gorard


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=t713693402~db=all


mot(s) clé(s) :  données statistiques, gouvernance et pilotage, recherche en éducation