Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Liste des revues » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Teachers College Record


Référence :  Vol.106, n° 3, mars 2004

Thème :  Articles variés

 
  • Curriculum, instruction, and assessment : amiable allies or phony friends?, Popham W.J.
  • Classroom assessment : tensions and intersections in theory and practice, Brookhart S.M
  • The lure of learning in teaching, Liston D.P
  • Teachers, not technicians : rethinking technical expectations for teachers, Sandholtz J.H.; Reilly B.
  • Choosing to teach : reflections on gender and social change, Smulyan L.
  • Boys' selves : identity and anxiety in the looking gass of school life, Reichert M.C.; Kuriloff P.
  • Potential and limitations of multicultural education in conflict-ridden areas : bilingual palestinian-jewish schools in Israel, Bekerman Z.
  • Collaborating with the “Other”: Arab and Jewish Teachers teaching in each other's company, Glazier J.A.

    Informations complémentaires :
      http://www.ingenta.com/.../00000003