Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

American Journal of Education (AJE)


Référence :  Vol. 118, n°2, février 2012

Thème :  The Practice of Data Use

 
  • The Practice of Data Use: An Introduction, Cynthia E. Coburn, Erica O. Turner
  • Data in Practice: Conceptualizing the Data-Based Decision-Making Phenomena, James P. Spillane
  • Understanding Data Use Practice among Teachers: The Contribution of Micro-Process Studies, Judith Warren Little
  • Performance Metrics as Formal Structures and through the Lens of Social Mechanisms: When Do They Work and How Do They Influence?, Jeannette A. Colyvas
  • School–Central Office Relationships in Evidence Use: Understanding Evidence Use as a Systems Problem, Meredith I. Honig, Nitya Venkateswaran
  • Data, Data, and More Data—What’s an Educator to Do?, Paul Goren


Informations complémentaires :
  http://www.jstor.org/.../663313