Langue(s) : anglais
Auteur(s) : Beatrice Rammstedt, Clemens M. Lechner et Daniel Danner
Editeur(s) : Organisation de Coopération et de Développement Économiques - OCDE (OCDE)
Date : 03/2024
Télécharger le document : https://doi-org.acces.bibliotheque-diderot.fr/.../7d4fe121-en
mot(s) clé(s) : apprentissage et développement cognitif, compétences, littératie, compétences et pratiques langagières
Beyond literacy The incremental value of non-cognitive skills
Auteur(s) : Beatrice Rammstedt, Clemens M. Lechner et Daniel Danner
Editeur(s) : Organisation de Coopération et de Développement Économiques - OCDE (OCDE)
Date : 03/2024
This paper reviews a number of previous studies that have investigated how measure of non-cognitive skills predict important life outcomes such as educational attainment, employment, earnings, and self-reported health and life satisfaction. All reviewed studies analyse data from large-scale surveys from multiple countries and rely on the Big-Five framework to assess non-cognitive skills. The paper finds that measures of non-cognitive skills are robustly and consistently associated to indicators of life success in youth and adulthood, and have incremental predictive power over traditional measures of cognitive ability.
Télécharger le document : https://doi-org.acces.bibliotheque-diderot.fr/.../7d4fe121-en
mot(s) clé(s) : apprentissage et développement cognitif, compétences, littératie, compétences et pratiques langagières