Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Sommaires » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

British Journal of Educational Psychology (BJEP)


Référence :  Vol. 91, n°4, décembre 2021

 
  • Peer likeability and victimization in young adolescents: Moderating effects of descriptive and status group norms for aggression and prosocial behaviour and network density, David Aguilar-Pardo, Belén Martínez-Fernández, Fernando Colmenares, Javier Martín-Babarro
  • I can teach what’s in the book”: Understanding the why and how behind teachers’ implementation of a social‐emotional learning (SEL) focused curriculum in rural, Jeongmin Lee, Stephanie Simmons Zuilkowski
  • A multidimensional examination of math anxiety and engagement on math achievement, Michaela Quintero, Leslie Hasty, Tianyu Li, Seowon Song, Zhe Wang
  • Differences in students’ scholastic well‐being induced by familial and scholastic context, Ramona Obermeier, Juliane Schlesier, Michaela Gläser-Zikuda
  • Social and emotional learning in primary schools: A review of the current state of evidence, Michael Wigelsworth, Lily Verity, Carla Mason, Pamela Qualter, Neil Humphrey


Informations complémentaires :
  https://bpspsychub.onlinelibrary.wiley.com/.../20448279


catégorie(s) :  théorie de l'éducation