Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Sommaires » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Journal of Curriculum Studies


Référence :  Vol. 42, n°4, août 2010

 
  • Learning to communicate or communicating to learn? A conceptual discussion on communication, meaning, and knowledge, Ninni Wahlstrom
  • Rethinking the representation problem in curriculum inquiry, Bill Green
  • The momentum behind the International Primary Curriculum in schools in England, Tristan Bunnell
  • Conceptual understandings as transition points: making sense of a complex social world, Andrea Milligan, Bronwyn Wood
  • Conceptualizing 'preoccupation': evidence from attention-seeker questioning, Joseph Kimoga
  • Film choices for screening literacy: the 'Pygmalion template' in the curriculum as contact zone, Ive Verdoodt, Kris Rutten, Ronald Soetaert, Andre Mottart
  • Getting beyond anaemic love: from the pedagogy of cordial relations to a pedagogy for difference, Novella Keith


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~db=all~content=g924430546


mot(s) clé(s) :  curriculum et programmes d'enseignement