Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Sommaires des revues » Détails du sommaire

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Paedagogica Historica


Référence :  Vol. 52, °3, juin 2016

 
  • English teaching and the educationalisation of social problems in the United States, 1894–1918, Jory Brass
  • From elite traditions to middle-class cultures: images of secondary education in the anniversary books of a Finnish girls’ school, 1882–2007, Marjo Nieminen
  • The radical transformations and deep continuities of a decade: Turkish educational policy, 1938–1950, Mustafa Gündüz
  • Fighting for social democracy: R.H. Tawney and educational reconstruction in the Second World War, Hsiao-Yuh Ku
  • Seeing, hearing, reading, writing, speaking and things: on silences, senses and emotions during the “zero hour” in Germany, Karin Priem
  • Multidirectional war narratives in history textbooks, Tina van der Vlies


  • Informations complémentaires :
      http://www.tandfonline.com/.../3


    catégorie(s) :  systèmes éducatifs