The use of standardized residuals to derive value‐added measures of school performance, Ian Schagen
Is an intervention using computer software effective in literacy learning? A randomised controlled trial , G Brooks, JNV Miles, CJ Torgerson, DJ Torgerson
Selectivity, admissions and intakes to ‘comprehensive’ schools in London, England , Anne West and Audrey Hind
The impact of leadership and management on the construction of professional identity in school learning mentors , Christopher Rhodes
Local responses to school‐based management in Hong Kong , Yvonne Y. K. Lam
Evaluating courses: an examination of the impact of student gender , Jenny A. Darby
Teacher professionalism and student evaluation of teaching: will better teachers receive higher ratings and will better students give higher ratings? , Pieter Spooren and Dimitri Mortelmans
English language acquisition and educational attainment at the end of secondary school , Feysa Demie and Steve Strand
Value changes in an era of social transformations: college‐educated Chinese youth , Yan Wang
Depuis sa conception en 2005, ce carnet collectif est tenu et alimenté principalement par les membres de l’équipe Veille & Analyses de l’IFÉ/ENS de Lyon. Ce carnet a pour but de mettre en valeur des travaux et manifestations de recherche, de diffuser et présenter les productions de l’équipe V&A, de participer aux débats autour de thèmes émergents dans le domaine de l’éducation et de la formation,
Les billets prennent plusieurs formes compte rendu de colloques ou de lecture, analyse scientifique, retour sur expérience, actualités de publications ou encore billet d’humeur.
Collection HAL
Veillet & Analyses
L’équipe Veille et Analyses contribue à la diffusion des résultats de recherche portant sur des thématiques centrales et émergentes en éducation sous différents formats de médiation scientifique.
Cette collection HAL regroupe les productions de médiation scientifique dans le domaine de l’éducation et de la formation ainsi que d’autres articles, présentations et chapitre d’ouvrages publiés par les membres de l’équipe Veille et Analyses de l’IFÉ/ENS de Lyon.