Our Impoverished View of Educational Research , DAVID C. BERLINER
Merit and Difference, BENJAMIN BAEZ
Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge , PUNYA MISHRA, MATTHEW J. KOEHLER
"It's a Double-Edged Sword, This Technology Business": Secondary English Teachers' Perspectives on a Schoolwide Laptop Technology Initiative , EWA MCGRAIL
Progressive Pioneer: Alexander James Inglis (1879–1924) and American Secondary Education , WILLIAM G. WRAGA
Reassessing the Role of Ethnographic Methods in Education Policy Research: Implementing Bilingual Education Policy at Local Levels , TOM T. STRITIKUS, ANN-MARIE WIESE
Motivations to Teach: Psychometric Perspectives Across the First Semester of Teacher Education , CATHERINE SINCLAIR, MARTIN DOWSON, DENNIS M. MCINERNEY
Teacher Learning in a School–University Partnership: Exploring the Role of Social Trust and Teaching Efficacy Beliefs , JENNIFER L. FISLER, WILLIAM A. FIRESTONE
Nonhierarchical Curriculum Differentiation and Inequality in Achievement: A Different Story or More of the Same? , HANNA AYALON
On Becoming College Prep: Examining the Challenges Charter School Staff Members Face While Executing a School's Mission , RAQUEL L. FARMER-HINTON
Depuis sa conception en 2005, ce carnet collectif est tenu et alimenté principalement par les membres de l’équipe Veille & Analyses de l’IFÉ/ENS de Lyon. Ce carnet a pour but de mettre en valeur des travaux et manifestations de recherche, de diffuser et présenter les productions de l’équipe V&A, de participer aux débats autour de thèmes émergents dans le domaine de l’éducation et de la formation,
Les billets prennent plusieurs formes compte rendu de colloques ou de lecture, analyse scientifique, retour sur expérience, actualités de publications ou encore billet d’humeur.
Collection HAL
Veillet & Analyses
L’équipe Veille et Analyses contribue à la diffusion des résultats de recherche portant sur des thématiques centrales et émergentes en éducation sous différents formats de médiation scientifique.
Cette collection HAL regroupe les productions de médiation scientifique dans le domaine de l’éducation et de la formation ainsi que d’autres articles, présentations et chapitre d’ouvrages publiés par les membres de l’équipe Veille et Analyses de l’IFÉ/ENS de Lyon.