Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Cambridge Journal of Education


Référence :  vol. 33, n°3, novembre 2003

Thème :  Special issue : the changing world of leadership

 
  • Leading educational change: reflections on the practice of instructional and transformational leadership, Philip Hallinger
  • Schools and leadership in transition: the case of scandinavia, Lejf Moos, Jorunn Mller
  • School leaders facing real change: shifting geography, uncertain paths, Karen Seashore Louis
  • Using data in leadership for learning, Lorna Earl, Michael Fullan
  • From administering to leading a school: challenges in german- speaking countries, Michael Schratz
  • School leadership and three waves of education reforms, Yin Cheong Cheng
  • Traditions and tensions in leadership: the ghanaian experience, George K. T. Oduro, John Macbeath
  • Blindfolded in a minefield: principals' ethical decision-making, Neil Dempster, Virginia Berry
  • Teacher leadership: towards a research agenda, David Frost, Alma Harris

    Informations complémentaires :
      http://taylorandfrancis.metapress.com/.../issue.asp?wasp=bn42d3kprn7uqg9dhl5x&referrer=parent&backto=journal,1,12;linkingpublicationresults,id:104554,1