Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Paedagogica Historica


Référence :  Vol.42, n°3, juin 2006

 
  • Free Play with Froebel: Use and Abuse of Progressive Pedagogy in London’s Infant Schools, 1870–c.1904 , Jane Read
  • Fröbels ‘Tageblätter’ , Helmut Heiland
  • Ideologies, Gender and School Policy: a Comparative Study of Two Swiss Regions (1860–1930) , Anne‐Françoise Praz
  • The Persistent Gap between Education and Care: a ‘History of the Present’ Research on Belgian Child Care Provision and Policy, Michel Vandenbroeck
  • The New School Movement in Argentina , Sandra Carli
  • Tradition and Innovation in the Practical Culture of Schools in Franco’s Spain , Carmen Benso Calvo

    Informations complémentaires :
      http://taylorandfrancis.metapress.com/link.asp?id=300353


    catégorie(s) :  systèmes éducatifs