What comes after compulsory education? A follow‐up study on parental expectations of their child’s future education , Hannu Räty
Control and professional development: are teachers being deskilled or reskilled within the context of decentralization? , Jocelyn L. N. Wong
Guess who’s (not) coming to class: student attitudes as indicators of attendance , Steven E. Gump
Development and validation of an instrument to assess secondary school students’ perceptions of assessment tasks, Jeffrey P. Dorman and Wendy M. Knightley
Gender differences in approaches to studying for the GCSE among high‐achieving pupils, Lynne Rogers and Sue Hallam
University students' self‐efficacy and their attitudes toward the Internet: the role of students' perceptions of the Internet, Hsinyi Peng, Chin‐Chung Tsai, Ying‐Tien Wu
The impact of Specialist School status: a case study of two contrasting mathematics and computing colleges, Anne J. Sinkinson
There’s more to teaching than instruction: seven strategies for dealing with the practical side of teaching1 , Steven E. Stemler, Julian G. Elliott, Elena L. Grigorenko, Robert J. Sternberg
Depuis sa conception en 2005, ce carnet collectif est tenu et alimenté principalement par les membres de l’équipe Veille & Analyses de l’IFÉ/ENS de Lyon. Ce carnet a pour but de mettre en valeur des travaux et manifestations de recherche, de diffuser et présenter les productions de l’équipe V&A, de participer aux débats autour de thèmes émergents dans le domaine de l’éducation et de la formation,
Les billets prennent plusieurs formes compte rendu de colloques ou de lecture, analyse scientifique, retour sur expérience, actualités de publications ou encore billet d’humeur.
Collection HAL
Veillet & Analyses
L’équipe Veille et Analyses contribue à la diffusion des résultats de recherche portant sur des thématiques centrales et émergentes en éducation sous différents formats de médiation scientifique.
Cette collection HAL regroupe les productions de médiation scientifique dans le domaine de l’éducation et de la formation ainsi que d’autres articles, présentations et chapitre d’ouvrages publiés par les membres de l’équipe Veille et Analyses de l’IFÉ/ENS de Lyon.