Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Journal of Research in Science Teaching (JRST)


Référence :  Vol.43, n°1, janvier 2006

 
  • Relationship between achievement and students' acceptance of evolution or creation in an upper-level evolution course, Ella L. Ingram, Craig E. Nelson
  • Learning oceanography from a computer simulation compared with direct experience at sea, William Winn, Frederick Stahr, Christian Sarason, Ruth Fruland, Peter Oppenheimer, Yen-Ling Lee
  • What lies behind graphicacy? Relating students' results on a test of graphically represented quantitative information to formal academic achievement, Lisbeth Åberg-Bengtsson, Torgny Ottosson
  • Inscriptional practices in two inquiry-based classrooms: A case study of seventh graders' use of data tables and graphs, Hsin-Kai Wu, Joseph S. Krajcik
  • It isn't no slang that can be said about this stuff: Language, identity, and appropriating science discourse, Bryan A. Brown

    Informations complémentaires :
      http://www3.interscience.wiley.com/.../112222582