Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Theory


Référence :  Vol. 75, n°3, juin 2025

 

ORIGINAL ARTICLE

  • The Duty of Impartiality in Teaching and the Criteria of “Controversial Issues”, Bruce Maxwell
  • Aristotle's Theoria in Contemplative Education, Tomas de Rezende Rocha
  • Habits of Tolerance: The Reformative Power of Pragmatism, Katariina Holma, Hanna-Maija Huhtala
  • Distinctions Between Soul and Spirit in Dewey's Philosophy: Growth Toward an Aesthetic Ideal in Learning, Becky L. Noël Smith, Randy Hewitt
  • Education through Argument in Plato's Protagoras, Mason Marshall
  • Anton Chekhov and the Catastrophes of Teaching, Ross Collin
  • Educational Engagement: On the Entangled Possibilities of Investments in Education, Jan Frode Haugseth
  • Phenomenological Arguments for Teaching about Religions in Public Schools Beyond Civic Purpose, Carmelo Galioto
BOOK REVIEW
  • Why Boredom Matters: Education, Leisure, and the Quest for a Meaningful Life, by Kevin Hood Gary, ,Cambridge University Press, 2022, 146 pp., Dini Metro-Roland
  • Touchy Subject: The History and Philosophy of Sex Education, Lauren Bialystok and Lisa M. F. Andersen, The University of Chicago Press, 2022, 232 pp., Cris Mayo


Informations complémentaires :
  https://onlinelibrary.wiley.com/.../current


mot(s) clé(s) :  recherche en éducation, théorie de l'éducation