Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Studies in Mathematics


Référence :  Vol.60, n°3, novembre 2005

Thème :  Articles variés

 
  • The Vice: Some Historically Inspired and Proof-Generated Steps to Limits of Sequences, Burn, Bob
  • Seizing the Opportunity to Create Uncertainty in Learning Mathematics, aslavsky, Orit
  • An Experimental Research on Error Patterns in Written Subtraction, Fiori, Carla; zuccheri, luciana
  • Diagrammatic Reasoning as the Basis for Developing Concepts: A Semiotic Analysis of Students' Learning about Statistical Distribution, Bakker, Arthur; Hoffmann, Michael
  • Reflections on an Emerging Field: Researching Mathematics Teacher Education, Adler, Jill; Ball, Deborah; Krainer, Konrad; Lin, Fou-Lai; Novotna, Jarmila vAlternative Interpretation of the Dataset on K-12 Calculator Usage and College Grades as Analysed by Wilson and Naiman (2003, 2004), Ruthven, Kenneth

    Informations complémentaires :
      http://www.ingentaconnect.com/.../educ