Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Journal of Curriculum Studies


Référence :  Vol. 57, n°1, mars 2025

Thème :  SOCIAL REALISM, KNOWLEDGE AND CURRICULUM: FURTHERING THE CONVERSATION

 
  • Social realism, knowledge and curriculum: furthering the conversation, Zongyi Deng
  • The palimpsests of knowledge, Johan Muller
  • Reflections on sociological approaches to the question of knowledge in education, Michael F D Young
  • Accessibility and specialization in the work of Michael Young, George Duoblys
  • Towards a shared reality for liberal democracy, Walter C. Parker
  • Knowledge without disciplines: a critique of social realism’s disciplinary fixation
  • On the intellectual horizons of social realism: a response to Barton, Jim Hordern
  • On powerful knowledge as a policy concept and sociological theory, Michael Uljens
  • Knowledge and curriculum: towards an educational and Didaktik/curriculum way of thinking and theorizing, Zongyi Deng


Informations complémentaires :
  https://www.tandfonline.com/.../current?gclid=Cj0KCQiAsqOMBhDFARIsAFBTN3fB-LBRBxjG7CtMdf_tNPzATmQPwhCTbub2ppu-teJ4-HMKGVZ0ascaAuhXEALw_wcB


mot(s) clé(s) :  curriculum et programmes d'enseignement, recherche en éducation