Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Dernières mises à jour » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Babylonia


Référence :  Vol. 3 (2024)

Thème :  Des réponses aux parents sur le développement du langage

 


Editorial

  • Editorial, rédaction de Babylonia

Introduction

  • Bridging the gap between scientific research and parental concerns on children language development, Annick De Houwer, Anna Ghimenton et Amelia Lambelet

Thème

  • Language Development Milestones for Bilingual and Monolingual Children, Annick De Houwer
  • Le rôle des parents dans le développement du langage de l'enfant monolingue, Sophie Kern
  • L'apprentissage du Bébé Signe par les bébés entendants facilite-t-il le développement du langage vocal ? Stéphanie Gobet
  • How does screen time affect language development? Ludovica Serratrice
  • Communication Disorders Essentials for Parents, Elena Babatsouli
  • Are children exposed to multiple languages at home more likely to develop dyslexia? Agnes Witko
  • Accent and speech sounds in bilingual children, Margaret Kehoe
  • Linguistic discrimination of heritage language speaking children Why does it happen and how can parents tackle it? Ruth Kircher
  • Myths About Bilingual Development And Why They Hurt, Annick De Houwer
  • Becoming bilingual when access to the minority language may be compromised, Virginia C. Mueller Gathercole
  • The Importance of Cultivating the Minority Language to Ensure Children’s Bilingualism, Simona Montanari
  • How to retain a newly acquired language after returning from a stay abroad, Nikolay Slavkov
  • The pursuit of literacy in two langagues at the same time, Janice Nakamura



Informations complémentaires :
  https://babylonia.online/.../46