Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Journal of Education Policy (JEP)


Référence :  Vol.20, n°6, novembre 2005

Thème :  Bourdieu and the study of educational policy

 
  • Bourdieu and the study of educational policy: introduction, Bob Lingard, Sandra Taylor, Shaun Rawolle.
  • Bourdieu as education policy analyst and expert: a rich but ambiguous legacy, Agnès van Zanten.
  • A question of autonomy: Bourdieu’s field approach and higher education policy, Karl Maton.
  • Cross-field effects and temporary social fields: a case study of the mediatization of recent Australian knowledge economy policies, Shaun Rawolle.
  • The logic of equity practice in Queensland state education—2010, Sandra Taylor, Parlo Singh.
  • Bringing Bourdieu to policy sociology: codification, misrecognition and exchange value in the UK context, Pat Thomson.
  • Parental choice, social class and market forces: the consequences of privatization of public services in education, Jose Luis Bernal.

    Informations complémentaires :
      http://www.tandf.co.uk/.../02680939.asp