Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Journal of Curriculum Studies


Référence :  Vol. 37, n° 5, septembre 2005

Thème :  Articles variés

 
  • OP-ED, Phillip Towndrow
  • Curriculum coherence: an examination of US mathematics and science content standards from an international perspective, William Schmidt, Hsing Chi Wang, Curtis McKnight
  • Teaching Shabanu: the challenges of using world literature in the US social studies classroom, Margaret Smith Crocco
  • The first cut is the deepest: reflections on the state of animal dissection in biology education, Rian De Villiers, Martin Monk
  • Dissection reconsidered: a reaction to de Villiers and Monk’s ‘The first cut is the deepest’, Barbara Hug
  • The construction of a mathematical habitus: implications of ability grouping in the middle years, Robyn Zevenbergen
  • The costs of accountability, David Flinders

    Informations complémentaires :
      http://www.ingentaconnect.com/.../tcus