Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE)


Référence :  Vol. 18, n° 5, septembre-octobre 2005

Thème :  John Uzo Ogbu (1939–2003)

 
  • John Uzo Ogbu (1939–2003), Foster, Kevin Michael
  • Narratives of the social scientist: understanding the work of John Ogbu, Foster, Kevin Michael
  • Promoting academic engagement among minority youth: implications from John Ogbu's Shaker Heights ethnography, Gibson, Margaret
  • The role of gender in academic achievement, Hubbard, Lea
  • Popularity versus respect: school structure, peer groups and Latino academic achievement, Flores-Gonzalez, Nilda
  • Elusive prey : John Ogbu and the search for a grand theory of academic disengagement, Foley, Douglas

    Informations complémentaires :
      http://www.ingentaconnect.com/.../tqse