Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Paedagogica Historica


Référence :  Vol. 41, n° 4-5, août 2005

Thème :  Articles variés

 
  • Containing the school child: architectures and pedagogies, Catherine Burke
  • wThe panopticon of childhood: Harold E. Jones Child Study Center, Berkeley, California, 1946–1960, Ning de Coninck-Smith
  • ‘The art of seeing’: promoting design in education in 1930s England, Ian Grosvenor
  • The influence of school architecture and design on the outdoor play experience within the primary school, Marc Armitage
  • School walls as battle grounds: technologies of power, space and identity, Annegret Staiger
  • Contested desires: the edible landscape of school, Catherine Burke
  • A cloistered ethos? landscapes of learning and english secondary schools for girls: an historical perspective, Joyce Goodman
  • Schulbau jenseits der norm : Hans Scharouns Mädchengymnasium in Lünen, Heidemarie Kemnitz
  • Towards a social ecology of the modern school: reflections on histories of the governmental environment of schooling, Nick Peim


    catégorie(s) :  systèmes éducatifs