Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Oxford Review of Education


Référence :  Vol. 31, n° 3, septembre 2005

Thème :  Articles variés

 
  • Coming down from the ivory tower? Academics’ civic and economic engagement with the community, Ross Bond, Lindsay Paterson
  • Benchmarking in universities: league tables revisited, David Turner
  • Gender and achievement: what have exams got to do with it?, Jannette Elwood
  • There are no wrong answers: an investigation into the assessment of candidates’ responses to essay-based examinations, Nick O’Donovan Source: Oxford Review of Education, Volume 31, Number 3 (September 2005)
  • Puritan intelligence: the ideological background to IQ, John White
  • Current and predicted staffing patterns in post-primary schools: the perception and experience of school principals, Colette Gray, Sarah Behan

    Informations complémentaires :
      http://www.ingentaconnect.com/.../core