Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Journal of Research in Science Teaching (JRST)


Référence :  Vol. 42, n° 7, septembre 2005

Thème :  Articles variés

 
  • A theoretical note on concepts and the need for Cyclic Concept Maps, Frank Safayeni, Natalia Derbentseva, Alberto J. Cañas
  • Growing the tree of teacher knowledge: Ten years of learning to teach elementary science, Judith Mulholland, John Wallace
  • Developing students' ability to ask more and better questions resulting from inquiry-type chemistry laboratories, Avi Hofstein, Oshrit Navon, Mira Kipnis, Rachel Mamlok-Naaman
  • Expanding our understandings of urban science education by expanding the roles of students as researchers, Rowhea Elmesky, Kenneth Tobin
  • Exploring the effects of cognitive conflict and direct teaching for students of different academic levels, Anat Zohar, Simcha Aharon-Kravetsky

    Informations complémentaires :
      http://www3.interscience.wiley.com/.../31817