Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Cambridge Journal of Education


Référence :  Vol. 35, n° 1, mars 2005

Thème :  Mathematics education

 
  • Values education in the mathematics classroom: subject values, educational values and one teacher's articulation of her practice, Bills, Liz; Husbands, Chris
  • Getting political and unraveling layers of gendered mathematical identifications, Walshaw, Margaret
  • Can scientific research answer the ‘what' question of mathematics education?, Heuvel-Panhuizen, Marja van den
  • Acting is learning: focus on the construction of mathematical concepts, Arzarello, Ferdinando; Robutti, Ornella; Bazzini, Luciana
  • Beyond discourse and interaction. Variation: a critical aspect for teaching and learning mathematics, Runesson, Ulla
  • Rethinking the tertiary mathematics curriculum, Petocz, Peter; Reid, Anna
  • Learning as cultural and relational: moving past some troubling dualisms, Hodkinson, Phil

    Informations complémentaires :
      http://www.ingentaconnect.com/.../00000001