Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Journal of Curriculum Studies


Référence :  Vol. 37, n°1, janvier-février 2005

Thème :  Articles variés

 
  • OP-ED 'Many hands make light work' but 'too many cooks spoil the broth': representing literacy teaching as a 'job for experts' undermines efforts to involve parents, Roz Stooke
  • Allgemeinbildung: readiness for living in risk society, Steffen Elmose, Wolff-Michael Roth
  • Testing, tests, and classroom texts, Dorothea, Anagnostopoulos
  • Globalization, information and communication technologies, and the prospect of a 'global village': promises of inclusion or electronic colonization?, MIichalinos Zembyla, Charlambos Vrasidas
  • History, identity, and the school curriculum in Northern Ireland: an empirical study of secondary students' ideas and perspectives, Keith C. Barton, Alan W. Mccully

    Informations complémentaires :
      http://www.ingentaconnect.com/.../00000001