Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

International Journal of Science Education (IJSE)


Référence :  Vol. 26, n° 9, août 2004

Thème :  Articles variés

 
  • Improving the usefulness of concept maps as a research tool for science education, Els VAN ZELE, Josephina LENAERTS, Willem WIEME
  • A case study analysing the process of analogy-based learning in a teaching unit about simple electric circuits, Roland PAATZ, James RYDER, Hannelore SCHWEDES, Philip SCOTT
  • Using models at the mesoscopic scale in teaching physics: two experimental interventions in solid friction and fluid statics, Ugo BESSON, Laurence VIENNOT
  • Portuguese primary school children's conceptions about digestion: identification of learning obstacles, Graca S. CARVALHO, Rui SILVA, Nelson LIMA, Eduarda COQUET, Pierre CLEMENT
  • Assessing the quality of undergraduate education students' writing about learning and teaching science, Isabel J. ROBERTSON
  • Logical positivism as a tool to analyse the problem of chemistry's lack of relevance in secondary school chemical education, Joke VAN AALSVOORT

    Informations complémentaires :
      http://taylorandfrancis.metapress.com/.../journal.asp?wasp=92xdynwwxq7yx1t79trn&referrer=parent&backto=linkingpublicationresults,1:102457,1