Veille et analyses de l'ifé

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

History of Education


Référence :  Vol.42,n°5, septembre 2013

 
  • The grammar school at the Cathedral of the Canary Islands (1563–1851), Maria Jesus Vera-Cazorla
  • ‘Schools are no longer merely educational institutions’: the rhetoric of social efficiency in Ontario education, 1931–1935, Theodore Michael Christou
  • Education for liberal democracy: Fred Clarke and the 1944 Education Act, Hsiao-Yuh Ku
  • ‘Fratricidal warfare’: English-Canadian textbook publishers take on the Americans, 1970–1980, Penney Clark & Wayne Knights
  • Technology for all: turning a keyword into a school subject in post-war Sweden, Magnus Hultén
  • ‘Micro’ politics: mapping the origins of schools computing as a field of education policy, Neil Selwyn
  • ‘Photographers are the devil’: an essay in the historiography of photographing schools, John Hardcastle


Informations complémentaires :
  http://www.tandfonline.com/.../5?ai=16t&ui=1053l&af=H