Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

British Journal of Sociology of Education (BJSE)


Référence :  Vol. 25, n°4, Septembre 2004

Thème :  Pierre Bourdieu's sociology of education : the theory of practice and the practice of theory

 
  • The transcultural transferability of Bourdieu's sociology of education, Derek Robbins
  • 'It's all becoming a habitus': beyond the habitual use of habitus in educational research, Diane Reay
  • Cultural capital: objective probability and the cultural arbitrary, Rob Moore
  • Fields and institutional strategy: Bourdieu on the relationship between higher education, inequality and society, Rajani Naidoo
  • Physical capital and situated action:a new direction for corporeal sociology, Chris Shilling
  • Class, culture and the 'predicaments of masculine domination': encountering Pierre Bourdieu, Jo-Anne Dillabough
  • Change in the field--changing the field: Bourdieu and the methodological practice of educational research, Michael Grenfell, David James
  • Bourdieu's reflexive sociology and 'spaces of points of view': whose reflexivity, which perspective?, Jane Kenway and Julie McLeod

    Informations complémentaires :
      http://taylorandfrancis.metapress.com/.../issue.asp?wasp=f01lvlxryq0udcu2qrrq&referrer=parent&backto=journal,1,25;linkingpublicationresults,1:102205,1


    catégorie(s) :  théorie de l'éducation