Veille et analyses de l'ifé

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Science Education


Référence :  Vol.97, n°1, janvier 2013

 
  • Using transformative boundary objects to create critical engagement in science: A case study, Blakely K. Tsurusaki, Angela Calabrese Barton, Edna Tan, Pamela Koch and Isobel Contento
  • How students blend conceptual and formal mathematical reasoning in solving physics problems, ERIC KUO, MICHAEL M. HULL, AYUSH GUPTA and ANDREW ELBY
  • Bourdieu's notion of cultural capital and its implications for the science curriculum, STEPHANIE CLAUSSEN and JONATHAN OSBORNE
  • Undoing decontextualization or how scientists come to understand their own data/graphs, WOLFF-MICHAEL ROTH
  • Supporting students’ progression in science: Continuity between the particular, the contingent, and the general, KARIM M. HAMZA, and PER-OLOF WICKMAN
  • Fulfilling multiple obligations: Preservice elementary teachers’ use of an instructional model while learning to plan and teach science, KRISTIN L. GUNCKEL


Informations complémentaires :
  http://onlinelibrary.wiley.com/.../issuetoc


catégorie(s) :  théorie de l'éducation