Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

British Journal of Sociology of Education (BJSE)


Référence :  Vol.33, n°4, juillet 2012

 
  • The body and pedagogy: beyond absent, moving bodies in pedagogic practice, Gabrielle Ivinson
  • Using Bourdieu’s concept of doxa to illuminate classed practices in an English fee-paying school, Gayna Davey
  • Working-class students, habitus, and the development of student roles: a Canadian case study, Wolfgang Lehmann
  • Is there any chance to get ahead? Education aspirations and expectations of migrant families in China, Anita Koo
  • Exploring the heterogeneity of class in higher education: social and cultural differentiation in Danish university programmes, Jens Peter Thomsen
  • The unintended hegemonic effects of a limited concession: institutional incorporation of Chinese schools in post-war Hong Kong, Ting-Hong Wong
  • Education, professionalism and the quest for accountability: hitting the target but missing the point, Michael Power


Informations complémentaires :
  http://www.tandfonline.com/.../4?ai=st&ui=1053l&af=H


catégorie(s) :  théorie de l'éducation