Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Paedagogica Historica


Référence :  Vol.48, n°5, octobre 2012

 
  • The Lancasterian monitorial system as an education industry with a logic of capitalist valorisation, Leopoldo Mesquita
  • „Vom Nutzen und Vorteil der Historien für das Leben. “Vorreden und Einleitungen zu deutschen Geschichten der Pädagogik des 19. Jahrhunderts, Patrick Bühler
  • Transnational currents in Finnish medical education (c. 1800–1920), starting from a 1922 discourse, Pieter Dhondt
  • “Straw bonnets” to superior schooling: The “failure” of the charity school movement in the context of nineteenth-century Ireland – a reappraisal, Christopher McCormack
  • Positivism and post-World War I elementary school reform in Ontario, Patrice Milewski
  • “Attraction, Attention, and Desire”: Consumer Culture as Pedagogical Paradigm in Museums in the United States, 1900-1930, Victoria Cain
  • The educational afterlife of Greater Britain, 1903–1914, Philip Gardner


Informations complémentaires :
  http://www.tandfonline.com/.../5?ai=29n&ui=1053l&af=H


catégorie(s) :  systèmes éducatifs