Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Journal of Research in Science Teaching (JRST)


Référence :  Vol. 49, n°7, septembre 2012

 
  • A learning progression for water in socio-ecological systems, Kristin L. Gunckel, Beth A. Covitt, Ivan Salinas and Charles W. Anderson
  • Environmental argumentation as sociocultural activity, Alandeom W. Oliveira, Valarie L. Akerson and Martha Oldfield
  • Using self-generated analogies in teaching of thermodynamics, Jesper Haglund and Fredrik Jeppsson
  • Mapping out the integration of the components of pedagogical content knowledge (PCK): Examples from high school biology classrooms, Soonhye Park and Ying-Chih Chen
  • Exploring student beliefs and understanding in elementary science and mathematics, Ronald A. Beghetto and Juliet A. Baxter


Informations complémentaires :
  http://onlinelibrary.wiley.com.sidproxy.ens-lyon.fr/.../issuetoc