Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

History of Education


Référence :  Vol. 41, n°4, juillet 2012

 
  • A place called home: educational reform in a Concord, Massachusetts School, 1897–1914, Linda C. Morice
  • Mapping a space of biography: Karl Triebold and the Waldschule of Senne I-Bielefeld (c.1923–1939), Geert Thyssen
  • The response of the Roman Catholic Church to the introduction of vocational education in Ireland 1930–1942, Marie Clarke
  • From ‘civilising the young’ to a ‘dead-end job’: gender, teaching, and the politics of colonial rule in Hong Kong (1841–1970), Anita Kit-wa Chan
  • Unionised faculty and the political left: Communism and the American Federation of Teachers on the eve of the Second World War, Timothy Reese Cain
  • Tracing radical working-class education: praxis and historical representation, Jessica Gerrard


Informations complémentaires :
  http://www.tandfonline.com/.../4?ai=16t&ui=1053l&af=H