Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Science Education


Référence :  Vol. 88, S1, juillet 2004

Thème :  Supplément n° 1

  Editorial
  • In principle, in practice: Perspectives on a decade of museum learning research (1994-2004), Lynn D. Dierking, Kirsten M. Ellenbogen, John H. Falk Informal Science
  • The nature of learning and its implications for research on learning from museums, Léonie J. Rennie, David J. Johnston
  • Designs for learning: Studying science museum exhibits that do more than entertain, Sue Allen
  • Perspectives on learning through research on critical issues-based science center exhibitions, Erminia G. Pedretti
  • Family learning research in museums: An emerging disciplinary matrix?, Kirsten M. Ellenbogen, Jessica J. Luke, Lynn D. Dierking Janette Griffin
  • An emerging research framework for studying informal learning and schools, Laura M. W. Martin
  • The director's cut: Toward an improved understanding of learning from museums, John Falk

    Informations complémentaires :
      http://www3.interscience.wiley.com/.../109062552


    catégorie(s) :  théorie de l'éducation