Veille et analyses de l'ifé

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Paedagogica Historica


Référence :  Vol. 48, n°1, mars 2012

Thème :  Discoveries of childhood in history

 
  • Discoveries of childhood in history: an introduction, Jeroen J.H. Dekker, Bernard Kruithof, Frank Simon & Bruno Vanobbergen
  • Historian’s discovery of childhood, Willem Frijhoff
  • La transformation de l’enfant en écolier (du 19e au milieu du 20e siècle): les “eurêkas” des sciences de l’homme naissantes, entre scientisme et romantisme: un “naturalisme” de l’enfance, Rita Hofstetter
  • How Darwinism has affected Catholic as well as non-Catholic psycho-pedagogical constructs in Belgium from the 1870s to the 1930s, Marc Depaepe, Raf De Bont & Kristof Dams
  • “Making a mess in the mud”: the discovery of toddlers’ special needs by child scientists in the 1930s in the Netherlands, Nelleke Bakker
  • Learning and new sociability: schooling and the concept of the child in the Spanish Enlightenment,Marcelo Caruso
  • “School retardation” in Mexico from 1920 to 1960: conceptual passages, Josefina Granja Castro
  • The discovery of the social life of Swedish schoolchildren, Anna Larsson
  • Les rapports entre adultes et enfants dans les décisions pénales des tribunaux italiens (1930–2010), Gianfranco Bandini
  • New education for underprivileged children: the codification of children’s rights in Japanese law, Toshiko Ito
  • The discursive construction and (ab)uses of a “German childhood” in primers during the time of national socialism 1933–1945, Carsten Heinze


Informations complémentaires :
  http://www.tandfonline.com/.../1


catégorie(s) :  systèmes éducatifs