Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Educational Studies in Mathematics


Référence :  Vol. 56, n° 1, juin 2004

Thème :  Articles variés

  Carol Murphy
  • Patterns of instructional discourse that promote the perception of mastery goals in a social constructivist mathematics course, Anastasia Steffen Morrone, Shelly S. Harkness, Beatriz D'Ambrosio, Richard Caulfield
  • Teacher interventions aimed at mathematical level raising during collaborative learning, Rijkje Dekker, Marianne Elshout-Mohr
  • A conceptual framework for learning to teach secondary mathematics : a situative perspective, Dominic Peressini, Hilda Borko, Lew Romagnano, Eric Knuth, Christine Willis
  • Technologizing numeracy : intergenerational dfferences in working mathematically in new times, Robyn Zevenbergen
  • K-12 calculator usage and college grades, W. Stephen Wilson, Daniel Q. Naiman

    Informations complémentaires :
      http://www.kluweronline.com/.../current