Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Science Education


Référence :  Vol.95, n°4, juin 2011

 
  • Sources of efficacy information in an inservice program for elementary teachers, David Palmer
  • Currents in STSE education: Mapping a complex field, 40 years on, Erminia Pedretti and Joanne Nazir
  • Scientific argument and explanation: A necessary distinction?, Jonathan F. Osborne and Alexis Patterson
  • Working toward a stronger conceptualization of scientific explanation for science education, Melissa Braaten and Mark Windschitl
  • Transforming energy instruction in middle school to support integrated understanding and future learning, Jeffrey Nordine, Joseph Krajcik and David Fortus
  • Do haptic representations help complex molecular learning?, Petter Bivall, Shaaron Ainsworth and Lena A. E. Tibell
  • Explanatory parent–child conversation predominates at an evolution exhibit, Medha Tare, Jason French, Brandy N. Frazier, Judy Diamond and E. Margaret Evans
  • Reproducing successful rituals in bad times: Exploring emotional interactions of a new science teacher,Stephen M. Ritchie, Kenneth Tobin, Peter Hudson, Wolff-Michael Roth and Victoria Mergard


Informations complémentaires :
  http://onlinelibrary.wiley.com/.../issuetoc


catégorie(s) :  théorie de l'éducation