Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

Scandinavian Journal of Educational Research (SERJ)


Référence :  Vol. 48, n° 3, juillet 2004

Thème :  Student assessment : a sosiocultural view on the Nordic PISA data

 
  • Nordic PISA 2000 in a sociocultural perspective, Lie, Svein, Linnakyla, Pirjo
  • Factors behind low reading literacy achievement, Linnakyla, Pirjo, Malin, Antero, Taube, Karin
  • Finnish students' multiliteracy profiles, Leino, Kaisa - Linnakyla, Pirjo, Malin, Antero
  • PISA and scientific literacy: similarities and differences between the nordic countries, Kjærnsli, Marit, Lie, Svein
  • Scientific literacy and socio-economic background among 15-year-olds, a nordic perspective, Turmo, Are
  • The literacy achievement of Norwegian minority students, Hvistendahl, Rita, Roe, Astrid

    Informations complémentaires :
      http://taylorandfrancis.metapress.com/.../issue.asp?wasp=ha03eapgqp1xqn4mhqvl&referrer=parent&backto=journal,1,20;linkingpublicationresults,1:104665,1