Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE)


Référence :  Vol. 24, n°3, juin 2011

Thème :  Using Critical Research for Educational and Social Change

 
  • Inside the 'thick wrapper' of critical pedagogy and research, Tricia M. Kress
  • Stepping out of the academic brew: using critical research to break down hierarchies of knowledge production, Tricia M. Kress
  • Citizenship and social justice in urban science education, Christopher Emdin
  • Seeing what we mean: visual knowledge and critical epistemology, Carolyne Ali-Khan
  • Picturing oppression: seventh graders' photo essays on racism, classism, and sexism, Özlem Sensoy
  • 'Working with' as a methodological stance: collaborating with students in teaching, writing, and research, Christina A. Siry; Elizabeth Zawatski
  • Keeping a 'vigilant critique': unpacking critical praxis as teacher educators, Patricia Paugh; Elizabeth Robinson
  • Recovering from 'yo mama is so stupid': (en)gendering a critical paradigm on Black feminist theory and pedagogy, Rochelle Brock


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~db=all~content=g937575964~tab=toc


mot(s) clé(s) :  utilisation des recherches