Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

International Journal of Science Education (IJSE)


Référence :  Vol. 33, n°2, janvier 2011

 
  • Macro, Submicro, and Symbolic: The many faces of the chemistry “triplet”, Vicente Talanquer
  • A Cross-Cultural Comparison of Korean and American Science Teachers’ Views of Evolution and the Nature of Science, Sun Young Kim; Ross H. Nehm
  • It's Rather like Learning a Language: Development of talk and conceptual understanding in mechanics lessons, Karsten Rincke
  • The Insidious Nature of ‘Hard-Core’ Alternative Conceptions: Implications for the constructivist research programme of patterns in high school students’ and pre-service teachers’ thinking about ionisation energy, Keith S. Taber; Kim Chwee Daniel Tan
  • Drugs and the Brain: Learning the impact of methamphetamine abuse on the brain through a virtual brain exhibit in the museum, Meng-Tzu Cheng; Leonard Annetta; Elizabeth Folta; Shawn Y. Holmes


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~db=all~content=g932259402