Veille et analyses de l'ifé

Entre recherches et pratiques

   Vous êtes ici : Accueil » Numéros de revues » Rechercher des numéros en ligne » Détails du numéro

 
à propos de la revuesommaires des autres numéros
 

British Educational Research Journal (BERJ)


Référence :  Vol. 36, n°4, août 2010

 
  • Secondary school vice-principals: commitment, challenge, efficacy and synchrony, Paula Kwan Yu-kwong, Allan Walker
  • Teachers' conceptions of teacher professionalism in England in 2003 and 2006, Mandy Swann, Donald McIntyre, Tony Pell, Linda Hargreaves, Mark Cunningham
  • Normative cruelties and gender deviants: the performative effects of bully discourses for girls and boys in school, Jessica Ringrose, Emma Renold
  • Influence of Taoism on teachers' definitions of guidance and discipline in Hong Kong secondary schools, Ming Tak Hue
  • The assessment revolution that has passed England by: Rasch measurement, Panayiotis Panayides, Colin Robinson, Peter Tymms
  • Resilience and loss in work identities: a narrative analysis of some retired teachers' work-life histories, John Kirk, Christine Wall
  • 'I h8 u': findings from a five-year study of text and email bullying, Ian Rivers, Nathalie Noret
  • Is children's free school meal 'eligibility' a good proxy for family income ?, Graham Hobbs, Anna Vignoles


Informations complémentaires :
  http://www.informaworld.com/.../title~content=t713406264


mot(s) clé(s) :  évaluation, recherche en éducation

catégorie(s) :  théorie de l'éducation